• Gebouwenlijst gemeente Winsum

Het (nog incomplete) overzicht is een bouwvergunningenlijst met adressen, aanvragers en architecten van de gemeente Winsum.
  • Het Nieuwe Instituut

Een onmisbare bron voor elke architectuuronderzoeker: Het Nieuwe Instituut.
  • Bouwpix

Op zoek naar een bouwterm? Zoek niet verder!
  • Monumenten Inventarisatie Project

Het Monumumenten Inventarisatie Project was een initiatief van het Ministerie van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur om een landelijk overzicht te ve
  • Atlas Gordel 1920-1940

Een onmisbaar hulpstuk in onderzoek naar de Amsterdamse School in Amsterdam. Het wordt dan ook regelmatig als bron opgevoerd op Wendingen: de Atlas Go
  • Historische Interieurs in Amsterdam

Historischeinterieursamsterdam.nl biedt informatie over interieurs in Amsterdam, Zuid Kennemerland en 't Gooi. Omdat de stichting zich richt op de lat
  • Canon van de volkshuisvesting

Om in de gaten te houden: de canon van de volkshuisvestin staat op het punt online te gaan. Hier vast een voorproefje. En natuurlijk is er een venster
  • Iconen van de post

Een virtueel museum van PostNL met hierin de hoogtepunten van het bijzondere vormgevingsbeleid van de PTT/PostNL.
  • Architectura

Het tijdschrift van het Genootschap Architectura et Amicitia is online te bekijken.
  • WENDINGEN 1918-1931

Hier een overzicht van de inhoud en betrokken kunstenaars van alle nummers van het tijdschrift Wendingen.
  • Bouwkundig Weekblad

Alle uitgaven van het Bouwkundig Weekblad (Architectura) van de periode 1881-1946 zijn online te bekijken.
  • 020apps.nl

Met 020apps kan je van heel veel gebouwen de naam, de architect en andere achtergronden vinden.
  • Ons Amsterdam, oktober 1973

Het speciale Amsterdamse School nummer van Ons Amsterdam uit oktober 1973 stond een tijd lang online, maar is dat helaas niet meer...
  • SPQA

Fotosafari in Amsterdam Zuid. Fonteinen, beelden, banken, klokken. Bedenk het maar.