vReenenschool Bergen

Een mijlpaal voor WENDINGEN, digitaal platform voor de Amsterdamse School!

We hebben iets te vieren! WENDINGEN, het digitale platform voor de Amsterdamse School, heeft een paar nieuwe mijlpalen bereikt. En dat in nog geen vier maanden na de lancering op 6 maart 2014.

200: zojuist is het 200-ste Amsterdamse Schoolobject gepubliceerd. Het lot, maar vooral al uw werk, heeft bepaald dat dat de Van Reenenschool in Bergen is. U vindt deze bij 'laatst gepubliceerd'. De soorten objecten vertonen nog wel onevenwichtigheden: 187 gebouwen, 9 objecten in de openbare ruimte en slechts 4 kunstvoorwerpen. Er zullen wel een aantal bruggen bij gaan komen, dus dat been trekken we wel bij. Maar de kunstvoorwerpen...

110: er zijn 110 Amsterdamse Schoolkunstenaars en -architecten gedocumenteerd. Een heel netwerk wordt opnieuw tot leven gewekt. We kunnen nog verbeteren op de relaties tussen al deze interessante mensen. Komt wel.

Alles bij elkaar kan je in deze korte tijd nu al spreken van de meest uitgebreide Amsterdamse School-database. We willen natuurlijk ook de meest gezaghebbende zijn, maar dat is aan anderen om te beoordelen. En misschien is het daarvoor nog wel iets te vroeg.

Maar los van de aantallen: de liefde, de fascinatie en de passie waarmee u als deelnemers de beschrijvingen aanlevert, verbeteringen aanbrengt en discussies entameert is natuurlijk het meest bijzondere en stimulerende van deze website. Daarom toch nog één getal:

200: dat is het aantal deelnemers, die zich op onze site geregistreerd heeft. En dat zijn de degenen die zorgen voor de (potentiële) bijdragen. Soms één bijdrage en soms tientallen. Men heeft iets gezien buiten, wie heeft dat ontworpen?, wie heeft ervoor gezorgd dat dat gemaakt werd?, wat zijn de onderscheidende stijlkenmerken eigenlijk? en wat zijn de toekomstplannen? En soms leidt dit tot interessante acties: het van graffiti reinigen van een trafo-huisje of belangstelling wekken voor een gebouw dat in deplorabele staat verkeert.

De sleutel is: DOE MEE! DRAAG BIJ! Heel veel dank aan iedereen die zich voor deze website WENDINGEN inspant. Doe mee en zegt het voort!