Roosendaal, Wilhelminastraat Soc.Woningbouw

Het Hurks Genootschap beoogt het werk van architect Jacques Hurks volledig in kaart te brengen.

Het werk van Hurks omvat woningen, kerken en boerderijen waarin zijn typische eigen stijl te herkennen is. Het Hurks Genootschap beoogt het werk van Hurks volledig in kaart te brengen en uit te dragen door middel van het organiseren van exposities, lezingen en excursies. Museum Het Schip en het Hurks Genootschap hebben een warme band met elkaar.

Sjaak Kools van het Hurks Genootschap leverde alvast een hoop foto's van panden die Hurks heeft ontworpen, om zo een overzicht te geven van de enorme hoeveelheid. Bent u bekend met het werk van Hurks? Maak een beschrijving van een pand en doe mee!