Huisnummers in het Olympisch kwartier, een wijk waar architecten continuering van de AS beoogden.

Behalve het documenteren van de geschiedenis van de Amsterdamse School wil Wendingen aandacht besteden aan de inspiratie die hedendaagse ontwerpers ontlenen aan de Amsterdamse School.

De Amsterdamse School appelleert aan termen als idealisme, collectief, integratie van en met de kunsten, plastiek, materiaalbeheersing en – innovatie (destijds met baksteen). Nog altijd staan veel van deze begrippen centraal in de denkwereld van veel hedendaagse architecten en daarmee ook de vormentaal van de Amsterdamse School. Dat varieert van gerenommeerde restaurateurs als Van Stigt en Molenaar & Co tot (post)modernisten als MVRDV, Uyttenhaak, Coenen, Swarte, Neutelings Riedijk, Dekkers en Claus & Kaan tot jonge architecten als DUS architecten met hun 1:1 driedimensionale printexperimenten tot vrouwelijke architecten als Jeanne Dekkers en Liesbeth van der Pol. Daarnaast vormgevers als Erwin Olaf bij het ontwerp van de nieuwe serie Euro’s, modeontwerpers Viktor&Rolf en stedenbouwkundige Ton Schaap. Zij allen geven op de een of andere manier te kennen de Amsterdamse School tot hun inspiratiebronnen te rekenen.