Hahn met een proefstuk van de Helsingforsbrug, met de Pontstieger op de achtergrond.

Het werk van 'typo-graphic-designer' Janno Hahn is voor bezoekers van de Spaarndammerbuurt geen onbekende. Het door hem nieuw ontworpen lettertype siert de Spaarndammerspoorbrug en de nabijgelegen Zaandijkspoorbrug. Een dunnere variant hiervan  - dat geïnspireerd is op het massieve, expressieve font uit de hoogtijdagen van de Amsterdamse School - wordt ook in de Houthavens toegepast.

In de uit (schier)eilanden bestaande nieuwe wijk ten noorden van de Spaarndammerbuurt komen - naast de herplaatste en hernoemde brug 276 - ook veertien gloednieuwe bruggen. Thijs Verburg van Verburg Hoogendijk Architekten tekende voor de ontwerpen en liet zich hierbij inspireren door de Amsterdamse Schoolbruggen van Piet Kramer. Verburg wilde voor de namen en brugnummers graag het lettertype van de Spaarndammerbuurt gebruiken, maar omdat dit zou betekenen dat de brugnamen dan wel heel erg breed zouden worden, ontwierp Hahn een slankere variant. Omdat alle bruggen gemeen hebben dat de betonnen pilaren en epoxy verlichtingen een huid van facetten hebben, onderzocht Hahn of hij dit aspect ook op letters kon toepassen. Uiteindelijk is toch gekozen een strakkere variant van de Spaarndammerbuurt-typografie.