Kleine bezoekers

Museum Het Schip wil vanaf volgend jaar aanzienlijk uitbreiden. Een uitbreiding voor het museum betekent meer expositieruimte en een uitstekende mogelijkheid om hét toonaangevende instituut te worden op het gebied van volkshuisvesting, de Amsterdamse School architectuur en de toegepaste kunsten.

Met ingang van volgend jaar krijgt het museum de mogelijkheid om aanzienlijk uit te breiden, omdat basisschool De Catamaran, die momenteel is gehuisvest in hetzelfde gebouw als het museum, zal verhuizen naar een nieuwe locatie. De ruimte die beschikbaar komt zal worden toegevoegd aan het museum. Voor het museum betekent deze uitbreiding meer dan een verdubbeling van de expositieruimte en een uitstekende mogelijkheid om hét toonaangevende instituut te worden op het gebied van de Amsterdamse School architectuur en toegepaste kunst. In zijn nieuwe rol wil het museum een breed publiek vertrouwd maken met het fenomeen van de Amsterdamse School architectuur en de bijzondere rol in de Nederlandse sociale woningbouw in de twintigste eeuw . Daarnaast wil het museum aandacht besteden aan de (inter)nationale impact en betekenis van de Amsterdamse School architectuur en design. Meer informatie over onze nieuwe plannen en initiatieven zijn te vinden in ons uitgebreide projectplan is beschikbaar op onze website, klik hier.