juryrapport 2017 1

Wendingen bij de top 10 van de Juryprijs!

Van de 162 deelnemers aan de Geschiedenis Online Prijs bleek al eerder dat Wendingen de shortlist van de juryprijs gehaald had. Bij de prijsuitreiking in Den Haag op 16 februari bleken wij helaas niet bij de top 3 te zitten. Onze felicitaties gaan uiteraard naar alle winnaars, in het bijzonder Odilia's Dagboek (winnaar van de Juryprijs) en Oud-Winterswijk (winnaar van de Publieksprijs)!

De jury wilde - naast de top 3 - echter nog zeven inzendingen speciaal vermelden (zonder daarin een volgorde aan te brengen), en Wendingen bleek hierbij te zitten.

We citeren uit het juryrapport:

"Een mooie website die een schat aan gedetailleerde informatie bevat over de  Amsterdamse school. De website combineert fotografie en beschrijvingen van gebouwen uit heel Nederland en koppelt die aan de biografieën van de architecten. Daarnaast is er een forum voor vragen en discussie. Voor algemeen geïnteresseerden is de site wat minder toegankelijk vanwege de onduidelijke titel en het ontbreken van basisuitleg over de Amsterdamse School als architectuurstijl."

Mooie woorden én enkele kritiekpunten, die we zeker mee zullen nemen in het verbeteren van de site!