De Verbeelding van Plan Zuid

De nieuwe publicatie De Verbeelding van Plan Zuid. Kunstroute langs de Amsterdamse School is een uitgebreid fiets- en wandelboek dat je in zes verschillende routes langs de beeldhouwkunst van dit bijzondere stadsdeel voert.

Plan Zuid van architect Berlage is beroemd door zijn stedenbouwkundige opzet met gebouwen in de stijl van de Amsterdamse School. Dit fiets- en wandelboek schenkt speciale aandacht aan de vele beeldhouwwerken die de gebouwen en de openbare ruimte hier sieren. Zij maken van Plan Zuid een waar kunstwerk.

Het boek telt 220 pagina's, met foto's van Wendingen-fotografen Gert-Jan Lobbes en Marcel Westhoff. Het kost €20,00 en is verkrijgbaar in de webshop van Museum Het Schip.

Ton Heijdra en Alice Roegholt, De Verbeelding van Plan Zuid. Kunstroute langs de Amsterdamse School (Museum Het Schip, 2021).