Op Safari

Op 20 juni 2015 vond de eerste fotosafari plaats van WENDINGEN, platform voor de Amsterdamse School.

Ongeveer vijftien mensen namen deel aan de eerste fotosafari plaats van WENDINGEN, platform voor de Amsterdamse School. Er waren veel nieuwe gezichten en natuurlijk ook een aantal oude bekenden. De blik werd gericht op 'Plan Zuid' en dan vooral op kunstwerken in de openbare ruimte en details. Twee maal trok een ploegje onder leiding van Rosa Stigter de buurt in: eerst in de Nieuwe Pijp. We verzamelden immers in Bezoekerscentrum De Dageraad van Amsterdamse School Museum Het Schip, waar iedereen hartelijk werd ontvangen door Alphonsine Rädecker. Daarna ging men naar de IJsselbuurt. Anderen zijn op eigen houtje naar andere plekken in Zuid geweest, te voet of op de fiets. Richelle Wansing en Niko Koers hebben niet meer iedereen kunnen spreken na afloop, dus een precieze lijst van gefotografeerde objecten hebben we op dit moment helaas niet. Mijd voorlopig De Nieuwe Pijp en de IJsselbuurt en ook van de beeldengroep op het Muzenplein hebben wij veel foto's gezien. Geheel zonder gevaar is zo'n safari niet. Weliswaar geen wilde dieren, maar een stoeprandje leidde tot een lelijke val en een gescheurde enkelband bij Annemarieke Verheij. Beterschap!

De veelgestelde vraag: 'gaan jullie dit nog eens organiseren?' heeft de redactie beantwoord met: 'Als dit leidt tot veel Wendingen-bijdragen, uiteraard wel'. En dan vast ergens anders in Nederland. We hoorden Rotterdam noemen.