Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren op het Forum. Door je aan te melden, sluit je je aan bij een community van liefhebbers en professionals die geïnteresseerd zijn in de Amsterdamse School en hier graag kennis over uitwisselen.
Forum
Kijk, deze vos staat op het binnenterrein van het Vossius Gymnasium. Klinkt logisch: een vos bij de school, genoemd naar de Latijnse school van Jan Vos.
Maar ik vond een foto van dezelfde vos rond 1930 bij de Eerste Driejarige HBS, nu Berlage Lyceum, aan de P.L. Takstraat, onderdeel van het Dageraadcomplex. De site van het Stadsarchief rept van een 'schoolvos' als scheldwoord destijds voor een bepaald type onderwijzer.
Op de zolder van de driejarige hbs is overigens het Vossius Gymnasium begonnen, dus er is wel een band.
Rest de vraag: wie is de beeldhouwer? Toch niet Theo Vos?
Maar ik vond een foto van dezelfde vos rond 1930 bij de Eerste Driejarige HBS, nu Berlage Lyceum, aan de P.L. Takstraat, onderdeel van het Dageraadcomplex. De site van het Stadsarchief rept van een 'schoolvos' als scheldwoord destijds voor een bepaald type onderwijzer.
Op de zolder van de driejarige hbs is overigens het Vossius Gymnasium begonnen, dus er is wel een band.
Rest de vraag: wie is de beeldhouwer? Toch niet Theo Vos?
- Pagina :
- 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Plaats als eerste een reactie.
Plaats als eerste een reactie.