Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren op het Forum. Door je aan te melden, sluit je je aan bij een community van liefhebbers en professionals die geïnteresseerd zijn in de Amsterdamse School en hier graag kennis over uitwisselen.

Nieuw

Brug 132

  woensdag 24 februari 2016
  3 Replies
  434 Visits
Is deze brug wel van Piet Kramer? Er heeft op deze plek wel een brug 132 gelegen, maar in mijn herinnering (ik heb een aantal jaren om de hoek van deze brug gewerkt) is de huidige brug ergens eind jaren 80, begin '90, aangelegd. In het boek "Op de golven van de stad" wordt ook alleen gesproken over een brug "in de stijl van de Amsterdamse School", terwijl bij alle andere Kramer-bruggen zijn naam en het bouwjaar wordt genoemd.
8 jaar geleden
·
#1226
Ik ben uitgegaan van de informatie in het genoemde boek, waar brug 132 aan Kramer wordt toegeschreven. Het zou natuurlijk kunnen dat de brug destijds helemaal gerenoveerd is. Ik vind in de Beeldbank van het Gemeentearchief A'dam twee foto's uit 1983 waarop (bij heel erg inzoomen!) de huidige brug te zien is - of een die identiek oogt...
8 jaar geleden
·
#1227
Op beide zijden van de brug hangt een bord van "Aannemingsbedrijf Buitenhuis". Ik neem aan dat zij de brug hebben gebouwd of op zijn minst gerenoveerd. Misschien kunnen zij er meer over vertellen.
8 jaar geleden
·
#1228
De firma Buitenhuis meldt dat ze de brug in onderhoud hebben en dat daarom de bordjes er hangen. Verder hebben ze geen informatie mbt deze brug. Het Nieuwe Instituut zegt overigens ook dat deze brug van Kramer is.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Plaats als eerste een reactie.