Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren op het Forum. Door je aan te melden, sluit je je aan bij een community van liefhebbers en professionals die geïnteresseerd zijn in de Amsterdamse School en hier graag kennis over uitwisselen.

  dinsdag 29 maart 2016
  1 Replies
  1K Visits
Beste Marcel, Volgens mij heb je het aan het verkeerde eind door te zeggen dat het gebouw van Wijdeveld een van de weinige gebouwen in de Amsterdamse Schoolstijl in de Indische Buurt was. Grote delen van de buurt waren in die stijl gebouwd. Kijk maar eens, als je in de gelegenheid bent, in de Atlas 20-40. Echter vanaf ongeveer 1965-70 zijn heel veel van die huizen afgebroken en vervangen door nieuwbouw. De afbraak betrof vaak niet de mooiste vertegenwoordiger van de A.S, behalve natuurlijk de Elthetokerk aan de Insulindeweg van Corn. Kruyswijk. Nog steeds wordt er vernieuwd in de Indische Buurt en nu vaak heel mooi en aangepast aan de A.S. Ook wordt in de buurt gerestaureerd. Een mooi voorbeeld daarvan is het Makassarplein/ Niasstraat en Makassarplein/Gorontalostraat.
8 jaar geleden
·
#1254
Je hebt gelijk; Gert-Jan had me hier ook al op gewezen en ik zou de tekst nog aanpassen (bij deze!). In ieder geval een mooie taak om dit verdwenen stuk Amsterdam in kaart proberen te brengen!
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Plaats als eerste een reactie.