Volop Amsterdamse School in Groningen!

Paulien Ex verzorgt op 25 april een bustocht langs de Amsterdamse School in het Hogeland van Groningen.

In de stad maar ook op het Hoogeland van Groningen is in de jaren 20 en 30 van de 20e eeuw veel gebouwd in de stijl van de Amsterdamse School. Terwijl de stijl in Amsterdam alweer op zijn retour was waaide hij vanuit de stad Groningen over naar het Hoogeland.​ Plaatselijke architecten gebruikten de expressieve baksteenarchitectuur en verwerkten die op eigen manier. Vooral in veel woonhuizen, maar ook kerken, boerderijen, scholen  en zelfs garages en grafzerken.

​Tijdens de bustocht zullen deze bouwwerken beken worden. Er zal een stop gemaakt worden bij het Centrum voor Amsterdamse School in De Kerk Onderdendam waar ook koffie met koek geserveerd wordt.

Woensdag 25 april 13.30 -16.00 uur

Start en eind: Station Winsum