Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren op het Forum. Door je aan te melden, sluit je je aan bij een community van liefhebbers en professionals die geïnteresseerd zijn in de Amsterdamse School en hier graag kennis over uitwisselen.

  maandag 31 augustus 2015
  4 Replies
  1.3K Visits
OPROEP: op onze homepage hebben we de Amsterdamse Schoolgebouwen op de kaart gezet die in Amsterdam en Amstelveen te bezichtigen zijn op de Open Monumentdagen op 12 en 13 september. We roepen iedereen in het land op om ons te melden welke interessante gebouwen (die ook op deze site gedocumenteerd zijn) in haar/zijn gemeente te bezichtigen zijn. Dan voegen we die aan de kaart toe.
8 jaar geleden
·
#1153
Ik heb zojuist een uitgebreide fotoserie gemaakt van de door Harry Elte getekende verbouwde synagoge aan de Springweg in Utrecht. Ik maak er zo een item van.
8 jaar geleden
·
#1152
Olga van den Muyzenberg meldt:

Op 13 september is het Schip van Blauw (Generaal Foulkesweg 72 in Wageningen), kantoorgedeelte en woning, te bezichtigen. Vrijwel om de hoek is het voormalige Laboratorium voor Microbiologie (Hesselink van Suchtelenweg 4) alleen aan de buitenkant te bekijken. Beide zeer de moeite waard.

Zie ook op de kaart onderaan de pagina.

8 jaar geleden
·
#1151
De volgende gebouwen zijn op een van de dagen of op beide dagen toegankelijk: Het Reigersnest in Oostvoorne en de Gereformeerde Kerk in Andijk. Kenmerken van de Amsterdamse School keren terug in de synagoge van Harry Elte aan de Springweg in Utrecht, tegenwoordig het Broodhuis, die overigens ook vaak op de laatste zaterdag van de maand open is.
8 jaar geleden
·
#1150
In Amstelveen staan op de kaart al twee lokaties vermeld, maar die doen volgens mijn informatie niet mee. De Johanneskapel op de Amsterdamseweg doet dat wel. Tevens heeft de gemeente een loop-/fietsroute ontwikkeld voor het Monumentenweekend met als thema Amsterdamse School in Amstelveen. De routebeschrijving is op te halen bij de te opengestelde monumenten: [http://www.amstelveen.nl/web/Nieuwsoverzicht/Zaterdag-12-en-zondag-13-september-Open-Monumentendagen.htm]
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Plaats als eerste een reactie.